Hoe gaat het in z'n werk als iemand je voordraagt voor een huisje?

Bij woningnet...Een kennis van mij gaat me voordragen. Is de kans dan groot dat ik het ga worden?

Toegevoegd na 32 minuten:
ik moet er wel even bij vertellen dat ik Patrimonium heb gebeld, daar is de woning officieel van maar woningnet is de hoofdverhuurder. en ik heb toen verteld dat ik interesse heb en ze hebben toen gezegd dat het meisje wat er nu in woont mij moet voordragen in een mail.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
5.1K

Antwoorden (2)

Dat ligt eraan om wat voor huis het gaat en waar.
Als het een woning in de sociale huursector is in een regio met een wachtlijst, en je staat niet op die wachtlijst, dan is je kans nul.
Dat soort woningen wordt puur op wachttijd toegewezen, degene die bovenaan staat krijgt als eerste een uitnodiging om het huis te bekijken - als die het afwijst, wordt nummer twee uitgenodigd, enzovoorts.
Sommige woningen worden 'uit het systeem gehaald' en toegewezen aan mensen met een urgentie (dit bepaalt de gemeente) of aan mensen die in een bepaalde doelgroep vallen (ook door de gemeente bepaald).

Als je kennis de woning zou willen onderverhuren aan jou omdat z/hij tijdelijk niet in de woning verblijft, zal dat via de verhuurder lopen en dat is niet Woningnet, die regelt alleen de toewijzing. Dus ik vermoed dat je weinig kans hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien u bent ingeschreven bij http://woningnet.nl dan bent u starter of doorstromer.

Mensen die hun woning moeten verlaten omdat hun woning gesloopt wordt komen het eerst aan bod.
(stadsvernieuwingsurgenten)

U heeft te maken met een inkomenseis voor de woning waarop u heeft ingeschreven.
Ook kan de woning voor een meerpersoons huishouden bestemd zijn.
Voor ouderen, (of medisch geindiceerden) gehandicapten,
zijn meestal de benedenwoningen gereserveerd.

Anderzijds zijn anderen meer dan 10 jaar lid.

Dat kunt u allemaal voor u hebben met de woning waarop u heeft ingeschreven.

Dus iemand kan u wel aanbevelen omdat u zulke mooie ogen heeft, maar zo werkt het niet.

Indien u een zoekprofiel aanmaakt bij woningnet,
leg dan niet de lat te hoog, anders maakt u nog minder kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals Hippo opperde, als de woning onder de sociale verhuur valt dan komt u niet zonder slag of stoot in aanmerking, maar moet u zich aan de regels houden en aan de voorwaarden voldoen.
Met vrije sector woningen gelden andere regels voor de huurder en verhuurder.